12 June, 2011

sewaktu pertemuan pertama kami ,, dia sudah mula menyukai aQu .. tapi aQu tidak tahu dan aQu pula tidak menyukainya .. tapi disaat aQu berhubung dengannya melalui telefon .. dan kami mula berkenalan secara rapat .. aQu mengaku , aQu mula jatuh hati pada sikapnya yang sentiasa membuatkan aQu tersenyum dan tertawa .. sehinggakan kami "couple" tapi aQu sendiri tidak tahu bagaimana ia boleh terjadi .. kerana disaat itu , aQu tengah kecewa begitu juga dengan dia .. hubungan kami tidak lama , kerana hatiku sering disakiti .. ini kerana sikapnya yang tidak tahu meluahkan isi hatinya pada aQu.. dia sering membiarkan aQu tertanya-tanya , apakah perasaannya terhadapku .. aQu sering menangis , mungkin dia serik dengan cinta sebelumnya dan itu menyebabkan aQu terkena tempiasnya ..  kami putus hubungan begitu saja .. aQu membawa diri dan cuba melupakannya .. aQu ingin mencari penggantinya .. tapi aQu tetap tidak mampu .. cinta terhadapnya menyeksakan aQu .. aQu sering menitiskan airmata tatkala rindu padanya .. setelah sekian lama memendam perasaan , aQu cuba menghubunginya .. dia kata "macam biskut,kejap ada kejap tak ada " .. setiap kali aQu jarang menghubunginya , itulah kata-kata yang sering dia ungkapkan .. "macam biskut" .. kemudian , kami bersatu kembali .. kami bahagia , tapi tetap sama .. hanya sementara .. kenapa mudah aQu menitiskan airmata ? kerana aQu amat menyintainya , sehinggakan aQu mudah terasa dengan tingkah lakunya .. ya , aQu mengaku  dia tidak pandai meluahkan isi hatinya .. aQu pula tidak memahaminya .. setelah itu kami tetap begitu sehingga sekarang .. tapi yang amat menyedihkan , kami saling mencintai .. cuma hubungan kami tidak seperti pasangan yang lain .. tapi segalanya berubah , aQu tidak dapat menahan apa yang aQu pendam selama ni .. " you, maybe da sampai masanya " .. " dah sampai masa apa ? " aQu jawab soalannya tanpa memikirkan perasaannya .. "dah sampai masanya i lepaskan you dan terima semua ni " .. " setelah sekian lama you tunggu i , kenapa baru sekarang ?? apa semua ni ?? " ... ya Allah , tahukah kamoo, sayang .. sikit pun aQu tidak ingin kehilangan kamoo .. aQu tahu dia terluka dengan kata-kata ku .. sayang , maafkan aQu .. aQu hilang seketika .. tapi aQu masih mencintai dia .. aQu hubunginya kembali .. dan saat itu , aQu rasa dia benar-benar berubah .. dan aQu bahagia sangat .. dia meluahkan isi hatinya .. " you , i cintakan you .. sebenarnya , dah lame i cintakan you .. tapi i takut .. i takut hati you terluka ".. tanpa diduga , airmata aQu mengalir .. sayang , tahukah kamoo yang aQu dah lame ingin dengar kata-kata  "i cintakan you"   itu keluar dari bibirmu .. kami masih berhubung , dan sehingga kini aQu menunggu dirinya ..  kerana aQu masih pegang kata-katanya " i takkan biar you tunggu lame " .. ya Allah , aQu amat merindui dirinya .. sebenarnya , dia seorang lelaki yang baik  tapi egonya tinggi .. itulah kelemahannya .. aQu rindu sewaktu bersamanya melihat bulan dan kapal terbang .. pastu aQu tanya " you ingat apa kalau tengok tu ?  " .. dia jawab .. " ingat kat mak i  " .. " dah agak dah " ..   
 saya tunggu awak lama .. tapi awak buat tak tahu je .. apa salah saya pada awak ?? mana janji-janji awak pada saya ?? awak cakap , awak tak nak biar saya tunggu lama .. tapi kenapa awak buat saya macam nie .. awak berubah ikut suka awak .. bila awak berubah .. automatik kata-kata awak dah tak ada makna .. awak selalu macam nie .. awak suka ikut angin awak .. awak ,, kenapa awak seksa saya macam nie ?? awak kata  ,, awak sayang saya ,, awak cinta saya .. tapi kenapa awak buat saya macam nie ?? awak .. sayang saya pada awak bukan main-main .. tapi ikhlas dan mendalam di hati saya .. saya perlukan awak setiap saat .. awak .. kalau saya dah tak ada .. awak jagalah diri awak baik-baik .. saya cintakan awak .. saya nak awak tahu .. saya sentiasa tunggu awak .. apa yang saya cakap nie semua dari hati saya , sayang .. maafkan saya .. selamat tinggal cinta ..

No comments:

Post a Comment